Anotace:
Víte, jaké důsledky může mít prolomení mlčenlivosti a anonymity ve vztahu ke klientovi? Víte, kdy můžete poskytnout informace o poskytování služby třetí osobě bez souhlasu klienta? Účastnice Mája nám napsala: "Takový kurz tu chyběl. Pohled praktika z NZDM na celou problematiku byl přínosný. Pracovali jsme s konkrétními příklady a dokumentací."
Vzdělávací program se věnuje problematice praktického naplňování zákonné mlčenlivosti o poskytování sociálních služeb, problematice anonymního poskytování sociálních služeb a naplňování oznamovací povinnosti. Důraz je kladen na propojení tématu s praxí poskytování sociálních služeb. Program provází účastníky nejen zákonnými ustanoveními tématu a souvisejícími standardy kvality, ale věnuje se především rovině přímé práce s klientem. Na kazuistikách a příkladech dobré praxe poskytovatelů modeluje možné přístupy při práci s informacemi klientů a o klientech, předávání informací a prolomení mlčenlivosti. Účastníci v průběhu vzdělávacího programu budou reflektovat své profesní zkušenosti a pracovat s autentickou dokumentací svých služeb. Vzdělávací program je sestaven jako úvod do tématu v kontextu sociálních služeb.